.گونهای از بازارهای اقتصادی است، که در آن افراد، شرکتها، کسبوکارها و سازمانهای درگیر در تولید، تسهیل، ترویج یا سازماندهی بر فعالیتهای ورزشی متمرکز میباشند. محصولات عرضه شده به خریداران در این بازار، شامل: کالا، خدمات عملی و علمی که در دورههای ورزشی، سمینارها کارگاهها و کنفرانسها، اشخاص، مکانها یا ایدههایی میباشند، که بهصورتی با ورزش مرتبط هستند.صنعت ورزش، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته و قابل دسترس، تجهیزات، کالا، خدمات و حمایتهای مالی، نقش مهمی در توسعه ورزش دارد.
بازاریابی ورزشی
ویرایش
مقالهٔ اصلی: بازاریابی ورزشی
شاخهای از بازاریابی است که همزمان بر تبلیغ برنامههای ورزشی و تیمها و همچنین تبلیغ کالاها و خدمات دیگر از طریق برنامههای ورزشی و تیمهای ورزشی توجه دارد. در این سرویس عناصری که تبلیغ میشوند میتوانند محصولات فیزیکی یا یک برند باشند. هدف از این نوع بازاریابی به وجود آوردن استراتژیهایی است که مشتری از طریق آنها به تبلیغ یک ورزش یا کالایی غیر از ورزش از طریق ورزش بپردازد. بازاریابی ورزشی همچنین برای اینکه مشتری نیازها و خواستههای خود را از طریق یک پروسه تبدیل شناسایی کند طراحی شدهاست. این استراتژیها از همان چهار «پی» معروف در بازاریابی عمومی (محصول، قیمت، تبلیغات و محل) پیروی میکنند. با در نظر گرفتن این که ورزشها یک خدمت محسوب میگردند، چهار «پی» دیگر نیز به بازاریابی ورزشی افزوده شدهاند. این چهار «پی» عبارتند از: برنامهریزی، بستهبندی، موقعیتیابی و ادراک. این چهار عنصر اضافه شده «مخلوط بازاریابی ورزشی» نامیده میشوند.
- شنبه ۰۹ دی ۰۲ ۰۸:۳۲ ۲ بازديد
- ۰ نظر